lørdag 29. september 2018

Bøker lest i 2018; #33

Bok nr. 33 i 2018 ble
Forbilde
av Sophie Elise Isachsen 

Forlagets omtale: Forbilde er en bok om å finne sin egen identitet, om å leve med usikkerhet og komplekser, og forsøke å falle til ro med at man som menneske har flere sider, og at disse ikke nødvendigvis er i harmoni med hverandre. Sist men ikke minst er det en bok om å bli nettopp et forbilde, og hva slags ansvar man da har for de valgene man tar i eget liv.

Jeg er nok ikke i målgruppa for denne boka, men jeg jobber med dem som er det. Det var interessant å høre mer om hvordan ei som er et så stort forbilde for mange unge, opplever å være nettopp det. Hvor godt forbilde hun er, er det sikkert mange som vil diskutere, men også hun er et "offer" for det presset mange unge opplever. Det er lett å få et inntrykk av personer ut fra hva man ser i det ytre. Hva som bor på innsida er ofte noe ganske annet. 

Det var på en måte nødvendig for meg å lese (høre) denne boka, og den forandret mitt syn på Sophie Elise, samtidig som den bekreftet mye av det jeg visste fra før om å være ung og skulle passe inn. 

Hva er det vil holder på med, egentlig, når det er så mange unge som sliter med så mye?

ANBEFALES

Jeg hørte denne som lydbok i Storytel-appen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)