tirsdag 1. august 2017

Österlen i regn

Fredag 21. juli våknet vi til regn! Vi hadde egentlig tenkt å ta en tur til Ale stenar, før en skikkelig tur i Stenshuvud nationalpark, men det fristet lite å gå ute i regnet hele dagen. I stedet kjørte vi til Simrishamn og spiste frokost. Dette er en liten koselig by vi har besøkt mange ganger før - da alltid i strålende sol. Derfor var det viktig å få tatt bilde av båthavna i regn denne gangen.

Etter frokosten kjørte vi videre nordover. Siden det regnet, fant vi ut at byliv og shoppingsenter kunne være greit - å bestemte oss for å overnatte i Kristianstad. På tur dit ble det et par avstikkere.

Jeg har fulgt ei dame på Instagram ei tid. Kajsa Leijström er keramiker og bor og arbeider i Kivik, og hun lager så utrolig mye fint. For meg som ikke har tålmodighet til dreiing, er det fascinerende å se hvor lekende lett hun gjør det på de filmsnuttene hun legger ut på Instagram. Det er under to mil fra Simrishamn til Kivik, og det var bare en kort avstikker til Kajsas verksted. 

Jeg MÅTTE selvfølgelig handle da jeg var der! Det ble et flott tekrus, med eple - fordi Kivik ER epler. Kivik cider er kjent for mange.


Jeg kjøpte et hvitløksrivefat også. Genialt for når man skal rive hvitløk.


Etter stoppen i Kivik kjørte vi videre mot Kristianstad, men da vi kom til Brösarps backar, fikk regn være regn. Her har vi kjørt forbi flere ganger uten å stoppe, så nå måtte jeg bare ha noen bilder. Etter det flate landskapet i Skåne, er disse bakkene ganske unike.




 Storfe beiter i bakkene, og da må man ha stengsel...


Og ble det "raka vägen" til Kristianstad...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)