søndag 4. februar 2024

Takknemlig uke 5; 2024


Som alle gode intensjoner har en tendens til, har også planen om å starte opp med takknemlighetslista igjen, blitt ofret for alt annet som foregår i hverdagen. Det å fokusere på ting som er positivt og godt, vet man er bra, og det å minne seg selv på hva man har å være takknemlig for, hjelper en å ikke bare se det som kan være tungt eller vanskelig. Selv om en vet alt dette, tar man seg ikke tid til å faktisk fokusere og bruke tid på det som gjør dagen bedre. Hverdager følger hverdager. Timene går, og man henger i for å få gjort det man skal, og når man er tilnærmet ferdig med det, setter man seg ned i sofaen for å slappe av, - og la seg mate med ferdig underholdning. Eller? 

Riktig så ille er det vel ikke, men det er fort gjort å bli passiv og bare la hverdagene og tida gå, uten å reflektere så alt for mye over hvor bra man faktisk har det. Når ting er bra, blir det liksom ikke så viktig å dvele ved det. Likevel tror jeg altså at det er viktig å minne seg selv på de små tingene som er fine og positive. Og derfor gjør jeg et nytt forsøk på å skrive takknemlighetsliste.


Siden dette er den første i 2024, tror jeg at jeg må ta med noe av det som har vært fint i januar, ikke bare den siste uka. 

3711: Morgener med frokost på senga. 
3712: Kunne trene hjemme flere dager i uka.
3713: Besøk av "ungene" flere helger.
3714: At dagene blir merkbart lengre.
3715: Bli ferdig med arbeidsoppgaver som har vært utsatt. (Queen of procrastination).
3716: Kunne slutte med medisiner.
3717: Ny kjøkkenvifte.
3718: Evnen til å ikke gi opp.
3719: Gode kollegaer.
3720: Tid til å lese.
3721: Fine elever.
3722: Koselig tv-underholdning.
3723: Kafébesøk.
3724: Bo i livd for orkanen.
3725: Mannen min.


Lag den en fortsatt fin søndag! Det skal jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)