fredag 28. juli 2017

Mord i Fjällbacka

I takknemlighetslista mi for uke 29 lovte jeg noen innlegg med bilder fra road trip'en Mannen og jeg hadde i ferien. Da er det greit å bare starte med første stopp i Sverige ...

Om du har lest noe av Camilla Läckberg, eller sett TV-seriene basert på bøkene hennes, vet du at handlingen i bøkene om Erica Falck og Patrik Hedström er lagt til Fjällbacka og Tanumshede på Sveriges vestkyst. Jeg har ofte tenkt at det hadde vært kjekt å stikke innom der og se hvordan det ser ut der. 

Da vi kjøre fra Mannens søster på Nannestad forrige tirsdag, hadde vi planlagt å kjøre til Malmö og overnatte der. Vi hadde god tid, så da vi så skiltet med Tanumshede, bestemte vi oss raskt for å ta av fra E6 og ta turen innom.


Stedet svarte absolutt til forventningene. Sol fra knallblå himmel la ingen demper på stemningen, og det gjorde faktisk ikke det faktum at det vrimlet av folk i gatene og båter i havna heller. 



Vi fikk tatt en tur gjennom Kungsklyftan og opp på berget over Fjällbacka også, og der var utsikten formidabel. 



En tur til Fjällbacka anbefales på det varmeste.

Jeg lurer forresten på hvordan det er der om vinteren, når alle turistene ikke er der. Da må det være verdens roligste sted...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)