lørdag 2. mars 2013

Bøker lest i 2013; #5, 8 og 9.

Da har jeg lest de tre siste bøkene i Skammarserien. Fantasy-bøkene for 10-14 åringer var spennende, også for meg.

Skammarteiknet, bok nr. 2 i serien fortsetter der Skammarens Dotter sluttet, men i denne boka blir vi også nærmere kjent med Dinas bror Davin.








Slangens gåve, bok nr. 3 i serien. Her får vi vite hvem Dinas far er, og hvorfor han ikke har vært en del av livene deres. Dina sliter med lojaliteten mellom mor og far...



Skammarkrigen er den fjerde og siste boka i serien, og i denne boka bygges det for alvor opp mot et siste oppgjør mellom Nico og Drakan, og tilhengerne deres. Det blir en kamp på liv og død, og vi får noen overraskelser på slutten av boka...







Spennende og fin serie for den rette aldersgruppa. Anbefales for både gutter og jenter!

Og etter å ha lest disse bøkene, har jeg fullført tre bøker på nynorsk. Ei bok igjen før jeg har nådd målet på 4 nynorskbøker i løpet av 2013. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)