torsdag 24. januar 2013

I like; både onsdag og torsdag...

Denne uka har jeg prøvd noe nytt!
Vi har begynt med keramikk og leire, og det må jeg si er nytt for meg, når jeg ikke kan huske å ha holdt på med det siden barneskolen. Det er sikkert 30 år siden sist... (ups!)

Den første dagen gikk med til å bli kjent med leira og arbeidsmåter, og jeg var dønn sliten da skoledagen var over. Kreativt arbeid tar på. 
Men etter hvert syntes jeg at jeg fikk litt mer tak på det, og på onsdag til lunsj var det over. For denne gang.
Jeg kommer til å ta med meg leira hjem og øve mer der, for dette var gøy.
Dessuten har vi fått utdelt eksamensoppgaven som vi skal jobbe med fram til eksamen i slutten av april.

Så langt har jeg ikke laget noe avansert og stor kunst, men det er noe med det å bli kjent med materialet før man tør kaste seg ut i noe "større".
Det har blitt kopper, vaser og telysestaker.




Sikkert er det i hvert fall; I like!

I tillegg oppdager man at det er flere måter å se ting på, og det er flere måter ting kan fremtre på;
her fremtrer hjertet mot det bak...


 Og her er det ene hjertet mer fremtredende enn det andre...

Flere framtredende bilder hos:

12 kommentarer:

  1. Gøy med leire mellom hendene.
    Flott ugle :)
    Ha en god kveld.
    Mormor

    SvarSlett
  2. Spennande.
    Leire har eg aldri prøvt å jobbe med, men likar ferdige
    produkt ;)

    Ha ein fin kveld med din nye hobby/oppgåve.
    Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Måste vara roligt att forma lera och se något alster växa fram! Fin serie bilder!

    SvarSlett
  4. Vilka fina saker du har gjort! Blir speciellt förtjust i din uggla.

    SvarSlett
  5. Så kul med keramik och så vackert resultatet blir :0)

    SvarSlett
  6. Du er jo kjempeflink! Bor nok en kunstner i deg! -Margit-

    SvarSlett
  7. Nej hvor dejligt,det er så skønt at prøve sådan noget og det er ganske flot;-)

    SvarSlett
  8. Du skapar och formar i lera, kul! Läcker uggla.
    Tänk vad man kan göra av en lerklump, spännande resultat. :-)

    SvarSlett
  9. Härligt att forma lera till fina saker;-)

    SvarSlett
  10. Jag tycker du gjort fina saker. Gillar hur du gjort hjärtana olika på den sista. Visst är det kul att arbeta med lera? Jag provade på det för några år sedan, men jag gjorde mest figurer.

    SvarSlett
  11. Vad kul att du börjat med lera. Gick på kurser för många år sedan men fick sluta när jag började räkna alla alster jag tillverkat och tänkte att jag kan ju inte fylla huset. Men många har ju också fått en del. Kul är också att glasera dem och sen är det spännande att se resultatet.Ha de gott i helgen.

    SvarSlett

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)