mandag 26. august 2019

Bøker lest i 2019; #29


Bok #29 i 2019
ble
LIEBHABERNE
av
Anne B. Ragde


Forlagets omtale: Tormod Neshov er vergeløs mot minnene som overmanner ham om nettene, selv om han er trygg nå, på sykehjemmet. Ikke for alt i verden vil han besøke Neshov, hvor Torunn har overtatt og er i ferd med å få skikk på den falleferdige gården, samtidig som hun blir stadig mer delaktig i driften av Margidos begravelsesbyrå. Erlend har tatt permisjon fra jobben for å holde øye med oppussingen av villaen i Klampenborg, og livet kunne vært dejligt, hadde det bare ikke vært for Krummes nye kostholdsregime.       

Dette er en virkelig fin roman om folkene vi ble kjent med fra første bok i Neshov-serien; Berlinerpoplene. Her møter vi livet - og døden - på nært hold, og historien kjennes ekte og sann. Varmt og fint om slekt og familie, og at blod nok er tykkere enn vann. Slutten hadde jeg gjerne sett annerledes, - men så fikk jeg vite at det kommer ei bok til. Den gleder jeg meg virkelig til! ANBEFALES!

Tredje nyere norske roman i 2019.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)