søndag 28. juni 2015

Takknemlig uke 26


Det har gått tre uker siden forrige takknemlighets-liste,
og det er ikke fordi jeg ikke har hatt noe å være takknemlig for. 
Tankene har ganske enkelt bare vært andre steder.
Men nå er alle eksamener overstått og det er sommerferie!!
Her kommer ei utvidet liste over velsignelsene de siste ukene.

1921. Siste samlingsuke!
1922. Tur på Utsikten med et par fine medstudenter
1923. Meget interessant foredrag om PISA-fiseringen i norsk skole
1924. De siste forberedelsene til muntlig eksamen i pedagogikk og elevkunnskap
1925. Take away på hybelen med trivelig selskap
1926. Et eksamensresultat man kan være fornøyd med
1927. Få møte sist ankomne studentbaby for første gang
1928. Samhold, støtte og jubel for hverandre i klassen
1929. Være barnevakt for en liten sjarmør på tre år :-)
1930. Lang middagshvil etter ei intens uke med forelesninger, eksamenslesing og eksamen
1931. Tur på Utsikten alene - to turer på ei uke!!
1932. Pause i lesinga og tur ut med fotoapparatet som selskap, sammen med lydbok på øret
1933. Kolokvie. Det er greit å diskutere de tyngste temaene
1934. De aller siste forberedelsene til siste RLE-eksamen
1935. Sove dårlig natta før eksamen - jeg velger å tro at det virker skjerpende
1936. Drømmeoppgaver til eksamen
1937. Bli hentet av Mannen med bil. Etter å ha fylt opp med koffert og selvsnekret stol er det bare å vende nesen hjemover til sommerferie
1938. En snartur innom min nye arbeidsplass - gleder meg til å ta fatt til høsten, sammen med flotte arbeidskolleger
1939. Grilling!! Det er sommer
1940. Bli overrasket med kake og blomster - jeg er ferdig med studiene!
1941. Gjøre ingenting. Det er en kunst, for jeg tror jeg har noen eksamensforberedelser som venter fortsatt.
1942. Besøk av gode venner en fredagskveld
1943. Pakke koffert - en liten ferietur venter
1944. Overnatting på samme campingplass som storebror - uten at det var planlagt :-)
1945. Besøk hos svigerinne og svoger - som å komme hjem
1946. Shopping med Dattera og Mannen
1947. Strålende eksamensresultat på RLE'n :-)
1948. Kjøre Datter og Niese til Oslo på konsert
1949. ... og rusle rundt i byen som turister ei stund
1950. ... før det blir rømmegrøt og St. Hans-feiring med familien
1951. Kjøre videre til Örebro - fin by vi aldri har vært i før
1952. Smake blåskjell for første gang, i en nydelig pastarett. Glad jeg tok sjansen på å forsøke 
1953. Kjøre til Stockholm 
1954. ... og være smart nok til å parkere bilen på hotellet og ta T-banan inn til Gamla Stan
1955. Kjøre til Sundsvall og fika på Innergården (räkmackan der er supergod!!)
1956. Litt shopping og litt kos
1957. Middag på  Ming Palace
1958. Tid til å lese bøker bare fordi jeg har lyst, ikke fordi jeg må
1959. Bli møtt av Lucas nesten før man kommer ut av bilen. :-) Sønnene var også glad for å ha oss hjemme igjen, men logret ikke med halen ;-)
1960. Borte bra, men hjemme best


Sommeren ligger foran meg!
Vi har allerede vært på en liten ferietur 
- om det blir flere senere vet vi ikke.
Nå skal jeg bare kose meg hjemme, 
og få gjort en del av det jeg har utsatt i løpet  av studieåret.
Som å blogge kanskje ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)