søndag 1. mars 2015

Bøker lest i 2015; #3

Bok #3 i 2015;
FANTOMSMERTE
av Thomas Enger

Fra bokas bakside:
"Finner du ut hvem som har lurt meg, så skal jeg fortelle deg hva som skjedde den dagen sønnen din døde."
Dette er beskjeden krimjournalist Henning Juul får fra den fengslede eks-torpedoen Tore Pulli. Han hevder han er uskyldig dømt for drap, og vil at Henning skal finne den egentlige morderen.
Sannheten har aldri vært viktigere for Henning Juul. Og for å finne den, må han bevege seg langt inn i en myteomspunnet og ugjennomtrengelig verden. Henning avdekker flere spørsmål enn svar, og samtidig blir han mer og mer usikker på om Pulli er til å stole på. Snart går det opp for ham at han må avsløre ikke bare én, men flere drapsmenn. Drapsmenn som aldri har vært farligere.


Enger tar et skritt opp fra forrige bok.
 Dette er ei spennende bok, med en bakgrunnshistorie,
 som gjør at man føler på at man må lese også neste bok.
God underholdning der spenningen holder seg til siste slutt, 
og morderen er ikke den man kanskje først trodde...

1 kommentar:

  1. Dette er bøker jeg ikke kjenner til. Men norsk krim leser jeg en del av, så jeg skal notere meg navnet.

    SvarSlett

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)