lørdag 10. mai 2014

Posesupper og eksamenslesing

Denne uka har det gått i ett!
Mandag til onsdag gikk med til norskforelesninger - forhåpentligvis de siste... 
Ikke det at jeg misliker dem, men når man har hatt norsk i to år, og snart har 60 studiepoeng innenfor rekkevidde, håper man jo at man står på siste eksamen og slipper å ta noe opp igjen til høsten. Derfor forhåpentligvis.

Resten av uka har gått med til eksamensforberedelser.
Alene på hybelen og sammen med andre på høgskolen. 
Det blir liksom litt lite tid til andre ting - og mat blir noe man bare "må ha innimellom".
Da er det kjekt å kunne ta av det man har fått tilsendt som buzzador.
Har hatt den ære å teste ut posesupper fra Knorr. Til å begynne med glemte jeg hele pakken, men sannelig har det vært greit å ty til under hybeltilværelsen denne gang.
Har testet tomatsuppe med mozarella, kremet blomkål- og brokollisuppe og gulasjsuppe.
Fordelen med disse posene er at de rekker til to porsjoner - og det er perfekt når man er alene på en hybel. Ellers var smaken helt grei, men jeg angrer på at jeg ikke kjøpte melk og brukte litt av det i stedet for noe av vannet. Da hadde nok suppene blitt litt mer fyldig.


Snarmat på pose som smaker greit, spesielt når hodet kverner rundt helt andre ting; 
som overgangen fra urnordisk til norrønt, og videre til moderne norsk.
Apokope og synkope, jamning og palatalisering.


Ha en fortreffelig lørdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)