torsdag 10. april 2014

Påskeferiehjemreise...

Da sitter jeg på Hurtigruten på tur hjem til snart-påskeferie. Halvannen time igjen nå, så er jeg hjemme. :-) Gleder meg veldig.
På pc'en er den oppgaven som må leveres senest i morgen kveld skrevet og lagret, og etter litt korrekturlesing er det bare å trykke "Lever". Men det tror jeg ikke blir før i morgen.
Akkurat nå skal jeg bruke resten av kvelden til å lande litt. Har vært hektisk den siste tida. I formiddag la jeg siste hånd på eksamensutstillinga i kunst og håndverk, så nå er det bare å vente på karakteren. Den får vi visst i morgen. Men den får bli som den blir. Er i grunnen overraskende rolig i forhold til det. Bruker å være mer stressa enn jeg er nå. 
Så får vi se hvordan det føles i det jeg skal logge meg på StudWeb'en og se resultatet. :-)


Eksamensoppgaven var "Tingen i minnet", og det har ikke vært lett å konkretisere noe minne i leire. 
Det ble likevel noe til slutt. 

Jeg endte med å lage et "utdrag" fra fjæra. Med tang og skjell og litt illudert bølgeskvulp.
Råbrent leire malt med akryl og litt glam i form av sølv på skjell og "bølger". 
Jeg har i hvert fall kost meg mens jeg holdt på. Og det er vel det viktigste i arbeidet med et minne. 
Tenker jeg....





3 kommentarer:

  1. Dette må vel vere ei oppgåve som gir høg karakter !
    Så kreativt og flott ! Du er ein kunstnar !

    God påske frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! :-) Karakteren får bli som den blir.

      Slett
  2. Så flott eit minne!


    God Påske Sigrid :-) frå Sigrid

    SvarSlett

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)