mandag 31. desember 2012

Bøker lest i 2012; # 46

Så ble altså 46 bøker lest ferdig i løpet av 2012. Jeg hadde håpet på ei i uka, men jeg klarte ikke helt det målet. Kanskje i 2013...

Bok nr. 46 ble enda ei pensumbok - fantasy for tenåringer - "Skammarens dotter" av Lene Kaaberbøl.

Dina har arva den eigenskapen frå mora som gjer at alle må frykte henne: Berre med blikket kan ho få folk til å tilstå kriminelle handlingar. Når Skammaren blir kalla til Dunark-borga der den vonde fyrst Drakan herskar, må Dina komme mora til unnsetning. Heller enn å spele helt, ønskjer Dina eigentleg å vere heilt vanleg slik som den eldre broren Davin, men det går ikkje når ein er Skammarens dotter og har fått auge som ingen vanlege menneske tør sjå inn i.

Dette er første bok i den spennende Skammar-serien, beregnet på 10-14-årige fantasy-elskere. Jeg har tenkt å få min 12-årige datter til å lese denne boka for å få høre hva hun synes. 
Jeg syntes selv den var spennende, og har lyst til å lese mer om Dina og menneskene rundt henne. Selv om jeg kanskje ikke er helt i målgruppa, vil jeg forhåpentligvis jobbe med noen som er det. Kanskje disse bøkene kan vekke en leseglede som bare ligger i dvale...?

Spennende for de rette leserne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)