søndag 13. august 2023

Takknemlig uke 32; 2023


Tidligere har jeg brukt å lage meg ei takknemlighetsliste hver uke her på bloggen. Det er rett og slett ei liste over ting jeg er takknemlig for, som har skjedd meg de siste dagene eller den siste uka. Siden hele bloggen har ligget i dvale i snart tre år, fant jeg ut at jeg måtte ta en titt på den siste lista, for å finne ut om jeg skulle ta opp den "tradisjonen" igjen. Jeg måtte faktisk gå helt tilbake til 2019, nærmere bestemt til november, for å finne den lista. Det nærmer seg fire år siden det, og jeg tenker tida er inne for å ta opp tråden.

Jeg tenkte først at jeg måtte starte tellinga på nytt nå, fra takknemlighet nr. 1, siden det er så lenge siden forrige gang. Det er så mye som har skjedd siden november 2019, også ting jeg har vært og er takknemlig for, og sånn sett kan jeg ikke fortsette der jeg slapp, - men samtidig starter jeg ikke helt på scratch heller. Jeg har bare hatt en pause, på en måte. Derfor har jeg bestemt meg for å fortsette nummereringa av takknemlighetene mine fra 2019. 💓

Den siste ferieuka i 2023, har jeg følgende ting å være takknemlig for:

3531: Når årets ferietur kommer seint, men godt.
3532: Oppgradering av hotellrommet. Juniorsuite er bra. 😊
3533: Hotellfrokost
3534: Tid til å lese 📚
3535: Tre nye bøker på svensk
3536: Treningsrom på hotellet
3537: Sitte inne i varmen når det tordner og regner "tollkniver" ute. ⛈⛆
3538: Se serie med kjæresten på hotellrommet
3539: Sitte på kafé og bare se på folkelivet i gågata
3540: Nye Levi's 👖
3541: Gode middager på favorittrestaurantene
3542: Gå en tur langs elva i sola
3543: Lydbok i bilen
3544: Når hunden er overlykkelig over at du kommer hjem.
3545: Ny-oppladde batterier ⚡📈


På papiret har jeg to feriedager igjen før jeg begynner på jobb igjen på onsdag.
I praksis starter jeg allerede i morgen med forberedelser, og et møte på tirsdag.
Er ikke helt sikker på hva jeg tenker om at ferien er over, egentlig, 
for jeg føler meg ikke helt klar, men jeg ønsker å møte høsten med forventning.

1 kommentar:

  1. For noen kloke refleksjoner du har gjort deg angående denne bloggposten. Jeg er så glad for at du valgte å fortsette i det gode gamle sporet.
    Jeg finner alltid noe å nikke gjenkjennende til, og sannelig får du meg til å gå litt i meg selv også. Takk Sigrid, og lykke til med nytt skoleår!

    SvarSlett

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)