søndag 1. september 2019

Tår ...



Uke 35 er snart over, og jeg er kanskje litt sent ute med mitt bidrag til ukas fototufordring hos Susanne; Gems weekly photochallenge.

Ukas tema er tår
som på norsk kan bli noe annet enn på svensk.
Jeg velger å bruke det svenske ordet, som på norsk blir "tær".


Den uka som har gått, har bydd på nydelig sensommervær, og på tirsdag var det 26 grader. 
Da var vi på tur med klassen "min" dette året. (Selv om jeg er lærer i fire andre klasser, så er det bare en klasse som er min.) Vi kjørte noen kilometer fra skolen, til ei fin strand. 

Jeg vasset altså bare i sjøkanten, og syntes det var nok. 
Vannet var ikke sååå varmt, - rett ut bak øyene i bakgrunnen er storhavet og havstykket Folla - og da blir det liksom aldri veldig varmt i sjøen.
Noen av elevene var litt tøffere og tok et friskt bad!










Flere tolkninger av "tår" finner du om du klikker på bildet under: 

6 kommentarer:

  1. Fin klassresa ni gjort när man ser de vackra bilderna. Hade nog heller inte vågat doppa mig.
    Ingrid

    SvarSlett
  2. Lurer på hvor månge tär - her ble det litt svensk staving da - som var på klassereise? :-) Fine bilder, den förste så klar og fin så jeg ser jo ringer i sanden under vannet og dine tär!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi var 16 elever og 6 lærere, så det skulle vel bli 220 tær ;-) Tror alle har alle 10 i behold.

      Slett
  3. Vilken otroligt vacker strand och badplats. Idylliskt! Och klart du passade på att "lufta" tårna för att visa till temat. Bra jobbat!

    SvarSlett
  4. En sån vacker plats ni åkte till. Det ser ut att vara långgrunt och perfekt för att ta en bild på tårna.

    SvarSlett
  5. Vilken fin tolkning i en vacker miljö :-)

    SvarSlett

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)