lørdag 30. juli 2016

Miniurtehage

Etter å ha feriert på øya vår på Sør-Helgeland, tok jeg med meg en gammel, utrangert og delvis glemt Cathrineholm-kjele. Svigermor har brukt den til å plante i de siste årene, men i år stod den bare der, men smårustne håndtak.

Vel hjemme har jeg pusset bort det meste av rusten med stålull, og i dag fikk den nytt innhold.

Med et håp om at jeg for en gangs skyld skal klare å beholde urtene mine litt lenger enn vanlig (to av dem har faktisk holdt ut hele sommeren på terrassen), har jeg gitt tre stykker tilhold i Cathrineholm-kjelen. Der får de i hvert fall bedre plass enn i ei vanlig potte, og kanskje vokser de seg større og sterkere, slik at de gradvis også kan vennes til innevarme utover høsten.


Kruspersille, basilikum og koriander i "skjønn" forening.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)