søndag 6. september 2015

Bøker lest i 2015; #32

Bok #32 i 2015
ble barnebokklassikeren
HEIDI
av 
Johanna Spyri

Heidi handler om jenta som har mistet begge foreldrene sine, og når tanta som har tatt vare på henne siden mora døde, får tilbud om en ny jobb, overlater hun Heidi til bestefaren, langt oppi fjellet.
Heidi trives hos bestefar, og bestefaren som har gått for å være en vanskelig kar å ha med å gjøre, mykner sammen med barnet.
Det gjør det hele uutholdelig når tante Dete dukker opp for å hente barnet og ta henne med seg til Frankfurt...

En barnebok av godt, gammelt merke, som byr på både dannelsesidealer og lykkelig slutt, men som likevel berører meg som voksen...

ANBEFALES!

1 kommentar:

  1. Boken Heidis lære og vandreår lå i postkassen min om dagen. Det er øyensynlig den opprinnelige tittelen på boken, noe språket fra 1880 også vitner om. Kunne ikke holde meg fra å begynne litt med en gang, så denne skal jeg kose meg med til uken. Gøy å se at også du har lest Heidi :)

    SvarSlett

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)