søndag 9. november 2014

Travle uker...

De siste ukene har vært hektiske.
Jeg har fått det som jeg ønsket i høst, og har snart gjort unna begge praksisperiodene mine for dette skoleåret.
I fjor høst ble det trøbbel med praksisavviklinga, noe som førte til at det ble 6 uker praksis på meg i vår. Jeg var glad jeg ble ferdig med det, men det var ikke ideelt å ha det midt i eksamenslesing og -avvikling.
Derfor hadde jeg et ønske om å få gjort unna praksisen nå i høst, slik at jeg kan konsentrere meg om skriving av bachelor-oppgave og eksamener til våren.
Det så ut til at det ikke ville gå i orden, men er man "vanskelig" nok, fikser det meste seg.
Eller kanskje man burde si at "det ordner seg for snille jenter".
I hvert fall fikk jeg ha høstpraksis ved samme skole og med samme øvingslærer, som jeg har bachelor-praksis. 
PERFEKT!
Jeg er veldig fornøyd med det. :-)

Sist uke hadde jeg også innlevering av arbeidskrav i kunst og håndverk. Har jobbet lenge med dem, men den siste finishen har blitt utsatt; det har vært mye å gjøre med planlegging av undervisning i praksisen.
Men etter å ha jobba med det sist helg, gjenstod et par intense ettermiddager før jeg kunne levere "ferdig produkt" nesten et døgn før fristen.

Arbeidskravene bestod i å bygge modeller av Pantheon i Roma og et langhus fra Vikingtida. Modellene er bygget, men inntil videre har jeg bare sendt inn bilder til vurdering. Utstilling av modellene vil foregå samtidig med utstilling av eksamensoppgave i begynnelse av desember.
Her kommer noen bilder av modellene mine:








Noen dager av bachelor-praksis gjenstår, men ellers nå framover blir det fullt fokus på eksamensoppgaven i kunst og håndverk.
Den dreier seg om å lage en modell av et minnesmerke -
hvordan det blir, får jeg komme tilbake til... ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)