torsdag 2. januar 2014

Tre setninger for 2014

Eva Trillian med bloggen Ja, jag säger då det! 
har kommet over en utfordring for 2014 som omfatter bøker.
Som en uhøytidelig lek prøver jeg den...


Den går ut på å 
1) velge ut tre hyller i bokhylla

2) På den første valgte hylle skal man velge bok nr. 2 fra venstre. Slå opp på side 20 og skriv ned den første setningen på siden.
Første budskap/ledetråd for 2014:


Den banale unnskyldningen gjorde ingenting med hennes begeistring.
(Ett skritt fra døden - Tor Edvin Dahl)


3) På den andre hylla, velg bok nr. 1 fra høyre. Slå opp på side 201 og skriv ned den første setningen på siden.
Andre budskap for 2014:


Och tittade på den och funderade ... 
(På stort alvar - Johan Theorin)

4) På den tredje hylla, velg bok nr. 4 fra venstre. Slå opp på side 14 og skriv ned den første setningen på siden.
Den tredje, ledende setningen for 2014:
"Du må fortelle meg om jobben din," sa han og tente en sigar.
(Avsløringen - Evelyn Anthony)


Kan jeg få disse tre setningene til å gi noen som helst slags mening for meg?
Tja... 
Tror jeg får fortsette å ta til meg ny lærdom med begeistring og undring, uten å lure på hva andre måtte mene om det - og så er det vel noen som vil høre på hva jeg lærer, så jeg får formidlet det videre. 
;-)
Dypere enn det går jeg ikke

1 kommentar:

  1. Jag kom underfund med att meningarna man hittar endast kan ha betydelse i det liv man lever - det egna- och ingen annan skulle förstå betydelsen hur mycket man än skulle förklara ;)
    Men, å andra sidan, är det ju bara en kul grej ;)
    Önskar dig en skön helg!

    SvarSlett

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)