torsdag 12. desember 2013

Eksamenstid...

Like sikkert som at det nærmer seg jul, så er det garantert eksamenstid for oss som studerer. Kunst- og håndverkseksamen var unnagjort forrige uke, og i går fikk vi eksamensoppgavene i norsk. 
Norskeksamen denne gang er en 6. dagers hjemme-eksamen(en dag ekstra pga søndag), så den skal leveres mandag ettermiddag.
Har antagelig en 6. sans når det gjelder eksamensoppgaver, for jeg har klart å peile meg inn ganske bra på de jeg har hatt til nå her på Høgskolen. 


Jeg regnet Synnøve Solbakken som ganske bankers, som bok å analysere, og det stemte bra. Skal se på den og Vaffelhjarte av Maria Parr, og se på hvordan de behandler temaene barn/barndom og hvordan de tar for seg forholdet barn/voksen. Grei oppgave.


I tillegg skal jeg skrive litt om bruk av kanonlitteratur og hvordan vi forvalter kulturarven i norskundervisninga i ungdomsskolen. Spennende drøfting! :-)

Jeg har fått brukbar flyt i skrivinga mi, heldigvis, så det skal nok bli levering til rett tid. Problemet mitt er at det kommer til å bli for langt - et kjent problem for meg - så de siste par dagene må jeg vel bruke til å forkorte og effektivisere språket. 
Men den tid, den sorg...

1 kommentar:

  1. Høyrest ut som du har god kontroll på oppgåva.
    Lukke til !
    Klem

    SvarSlett

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)