fredag 26. april 2013

Himmelsk # 134

Fredag og helg!
Og i går kom jeg hjem fra Nesna igjen. 
Nå er det bare to reiser igjen dette semesteret. 
Tida har fløyet avgårde, i grunnen.
Kunst & håndverks-eksamen er unnagjort,
og nå gjenstår bare norsk- og pedagogikkeksamen.
Etter det blir det sommerferie
- vi satser på en fin sommer i år :-)

Ennå har ikke våren kommet særlig langt, 
men snøen er borte, 
og vi vet det her i denne delen av landet, 
at plutselig, nesten over natta, 
går omgivelsene over fra å være 
gulbrune og grå, 
til å bli irrgrønne.
Kjenner at jeg gleder meg til det...

I går var det typisk vårvær på turen hjem fra Nesna.
Det vekslet mellom strålende sol og skikkelig høljeregn.
Fanget et blandet øyeblikk 
like etter at Hurtigruten hadde passert Leka.
Og det øyeblikket passer hos
Petunias Himmelsk,
synes jeg




Flere himmelske bilder hos:

4 kommentarer:

  1. Å sitte på panoramadekk ombord i hurtigruta er en himmelsk opplevelse!

    SvarSlett
  2. Det er så vakkert der du bor!! Det trollbinder meg dette lyset og landskapet!
    God helg :-)

    SvarSlett
  3. Vilket ljus i det grå! Ha dé! Elisabeth

    SvarSlett
  4. Spesielt og stemningsfullt bilde!
    God helg ønskes deg! :)

    SvarSlett

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)