søndag 7. oktober 2012

Smakebit på søndag

Tid for smakebit hos Mari.
Jeg leser for tida en ikke selvvalgt roman... Pensum er pensum, og jeg har ennå ikke helt klart å bestemme meg for om jeg liker denne boka...

Det dreier seg om "FLOMMEN" av Jonny Halberg.


a

Smakebiten er hentet fra side 7, begynnelsen av kapittel 1.
"Han hadde ikke plaga oss på flere uker, hverken over telefon eller med å møte opp, men den niogtjuende mai tok det slutt. Da kom han kjørende oppover dalen i tjenestebilen sin. Jeg så at han bremsa opp etter Brekke, svingte over veien og trilla ut på brua, var innom Tråsethen og humpa videre bort kjerreveien. Inne på gården steig han ut av bilen, kikka seg rundt et øyeblikk, strena bort til huset og gikk rett inn, som om han var en av familien. Jeg visste ikke hva han ville, men det handla om meg, det gjorde det alltid."

Flere litterære smakebiter finner du hos Flukten fra virkeligheten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)