søndag 21. oktober 2012

Bøker lest i 2012; # 35

Årets trettifemte bok i år ble "Få meg på, for faen".
Som de foregående fem bøkene jeg har lest, er også denne en pensumbok. Jeg kan vel si så pass som at jeg nok ikke hadde kommet til å lese denne boka om det ikke var for det...

Vi får ta del i tre historier i denne boka; Marias foredrag i sosiologi der hun tar for seg vaskehjelpenes liv, Almas seksuelle oppvåkning og den feministiske oppvåkninga til Kona til Sebjørn, med påfølgende demonstrasjoner.

Tre forskjellige historier flettet inn i hverandre, uten at man blir særlig klokere av den grunn. Noe spesiell, kan man vel si om hele boka. Den er forøvrig filmatisert, og jeg så faktisk noen minutter av filmen forrige dagen. Av det lille jeg så, satt jeg ikke igjen med ... ingenting. 

Hvordan jeg skal klare å finne på noe fornuftig å skrive i en evt. analyse av denne boka, ser jeg ikke helt for meg. Dette ble for spesielt for meg.


Styr unna - både bok og film - det er enklest...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)