søndag 3. juni 2012

Fototriss del 180: Gammal



VECKANS TEMA...
... är motsatsen till temat vi hade för några veckor sen. Då var det ny, men denna vecka vill jag istället att ni ska trissa på tema GAMMAL


Et spennende tema! Jeg har brukt litt tid på å tenke ut hvilke bilder jeg vil ha med. For hva er gammelt? Må det være over 100 år for å betegnes som gammelt. Eller er det som ikke er kjøpt i år gammelt? Det er sååå 2011,- ikke sant?
Det kan være gamle mennesker? For meg vil det si dem som er over 80. For min datter på 12, vil det være alle over 25. Jeg har forresten ei gammel dokke. Den er ikke antikk - bare 40 år, men det er vel ganske gammelt til å være en dokke. Eller? Den har fulgt meg så lenge jeg kan huske. Men jeg er jo ikke gammel...?

På min jakt etter gamle saker å fotografere i dag, kom jeg på en gammel, fin kopp som jeg har fått av en gammel "faster", min farmors søster(om jeg ikke husker feil). Jeg har arvet mer enn koppen etter henne. Faktisk fikk jeg begge hennes fornavn, helt utilsiktet. For egentlig er jeg oppkalt etter min morfar Sigurd og min farmor som hadde Marie som mellomnavn. Sigrid Marie. Det het altså pappas moster. Og koppen er vakker. Hvor gammel den er, vet jeg slett ikke. Kanskje den ikke er eldre enn 40, den heller.

Til sist blir det et bilde av noe som er så nytt at det faktisk ikke har hendt ennå. Dattera og jeg skal nemlig på jentetur i august, til Berlin. Flybillettene er bestilt, og nå er det bare å glede seg på å få en gammel drøm oppfylt.


Flere gamle bilder finner du hos

14 kommentarer:

  1. Fint trissat med härliga bilder!
    Hoppas resan blir riktigt bra...

    SvarSlett
  2. Det var kul att vi tänkte lika innan vi trissade! Min fråga var oxå hur gammalt är gammalt? Som gatan? Fin triss! Och ha en härlig resa!!

    SvarSlett
  3. Wow jag har letat efter dessa "negerdockor" men inte hittat.
    Koppen är också härlig. Har aldrig varit till Berlin.
    Ha en skön vecka

    SvarSlett
  4. Flott "triss" ... godt utvalgte bilder! Dokka er jo bare herlig! Og jeg skjønner godt at dere gleder dere til Berlintur ... flott by hvir det er masse å se og oppleve!

    God uke!

    Irene

    SvarSlett
  5. Fin triss på temat! Vad roligt att ha en resa att se fram emot :)

    SvarSlett
  6. Fin triss! Visst är det underligt att saker i ens ägo blir gamla fast man inte själv blir det ;-)
    Och HURRA för uppfyllandet av gamla drömmar :-)))

    SvarSlett
  7. Det var varierande saker på temat gammalt...och i Berlin kommer du att få underbara dagar - en vacker stad. Ladda avtryckarfingret .-)

    SvarSlett
  8. Trevligt att läsa din text! Dockan är söt och koppen fin- och ha en bra resa!

    SvarSlett
  9. Så härligt trissat och filosoferat! Önskar er en riktigt go tur :)

    SvarSlett
  10. Spännande triss, hoppas resan blir fin!

    SvarSlett
  11. Jag satt också och funderade på vad "gammalt" är, men allt är relativt. Gillar din docka jättemycket. Du är inte gammal, men din docka är det! Hoppas ni får inte riktigt fin resa till Berlin.

    SvarSlett
  12. Först vill jag önska dig en god resa o grattis till att en gammal dröm blir uppfylld. En liknande docka hade jag som barn, 50 tal. Kallades då för "negerdocka" utan något förakt. Men tack o lov så säger man inte så längre. Koppen är väldigt fin.

    SvarSlett
  13. Fina gamla saker.
    Lycka till med turen till Berlin.
    Det är en fin stad och den ligger faktiskt närmare oss i Malmö än vad vår huvudstad Stockholm gör.

    SvarSlett

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)