søndag 2. april 2017

Takknemlig uke 12 og 13; 2017


Nå har det vært et par uker der jeg ikke akkurat har følt stor trang til å skrive på takknemlighetslista mi. Uker der jeg har følt at ting har gått litt i motbakke, for å si det mildt. Og det er vel også en del av livet. 
At man har noen utfordringer med å se velsignelsene, også i de små tingene. Perioder der man lurer på hvorfor man orker å streve med å tilfredsstille andre, med å stille opp og stå på, - fordi dem man prøver å blidgjøre i hvert fall ikke er takknemlige. 
Jeg må innrømme det innimellom blir jeg innmari lei av folk som tilsynelatende liker å være vanskelige og vrange, og som samtidig er sikre på at de har funnet Sannheten. Med stor S. Egentlig burde man vel bruke caps lock på hele ordet, for å klare å beskrive hvor sikre enkelte er på egen fortreffelighet...
Frustrert? Ja!
Men så - brått og noe uventet - klarer jeg å glemme de som er vrange, fordi jeg i stedet kommer i kontakt med noen som er positive og fornøyde, med både seg selv og andre. 
Noen det er mer enn verdt å bruke tid på, og sammen med. Og da ser jeg at jeg sannelig har mye å være takknemlig for likevel. Det viser seg bare på andre områder enn jeg forventet, eller håpet. Men det er der.

2551: Prioritert kvalitetstid med Mannen, og svensk krim på Netflix 
2552: Alpha-kurs - jeg setter STOR pris på samtalene vi får der. Og lærer trolig mer, eller i hvert fall minst like mye, som kursdeltakerne.
2553: Helgevask
2554: Tur i skogen
2555: Innsikten som en god biografi gir
2556: Nettverkssamling i norsk - inspirasjon
2557: Planlegge tur i Kristi Himmelfartshelga
2558: Enda mer svensk krim med Mannen
2559: Innblikk i tankene til unge mennesker
2560: Glede noen på bursdagen
2561: Hjemmedag, når migrenen lurer i bakgrunnen - og det gjør at jeg slipper unna det verste
2562: Formiddagsbesøk av foreldrene mine, med den gode samtalen
2563: En sjef som viser omsorg
2564: Felles klasselærerråd med naboskolen
2565: Når sønnen og kjæresten kommer hjem
2566: Kafébesøk med Mamma og Pappa
2567: Ungdommer som tar på seg oppgaver og løser dem strålende
2568: Når jeg opplever mennesker som gjør ting de er gode til, og det ser enkelt ut. Da blir jeg så inspirert!
2569: Når "Alle sammen"- gudstjenesten, er nettopp det; en gudstjeneste for alle.
2570: Få hjem Mannen, etter at han vært borte noen dager


Da har jeg fått ryddet bort noen negative tanker og flyttet fokuset over på det som er positivt. Det handler om å velge hva man vil fokusere på ... selv om det er utrolig vanskelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)