tirsdag 30. juni 2015

Bøker lest i 2015; #25

Bok #25 i 2015
ble ei lydbok:
Den eneste ene
av Jørn Lier Horst

Lydbokforlaget sier:
Kajsa Berg er publikums og medias yndling. Den blide håndballjenta er mest-scorende spiller i eliteserien, og har en sentral rolle på håndballandslaget. En varm julidag forsvinner hun på vei til treningssenteret, i løpet av en spasertur på to minutter. Det er midt på dagen, likevel blir politiet stående helt uten spor. Så finner brannmannskap som kjemper mot en skogbrann et forkullet mannslik, lenket fast til et tre, og ved siden av liket en katt med avkappede forpoter. Og fremdeles leter de etter Kajsa. Alle rundt henne ser ut til å ha noe å skjule, og etterforskningen skal avdekke lag på lag av menneskelig ynkelighet og maktberuselse. Politimannen William Wisting føler at han kaver i et dystert mørke, og kona Ingrid er på oppdrag for NORAD. Dag etter dag går, uten nye spor. Og uten at Ingrid ringer.

Årets første lydbok ble lastet ned fra NSB's underholdningsapp. Spennende historie preget av Lier Horsts grundige kjennskap til politiets etterforskningsmetoder og norske forhold. 
Historien om Wisting spiller som vanlig en viktig rolle, ved siden av selve kriminalgåten.


ANBEFALES!

2 kommentarer:

  1. Denne er fra så tidlig i serien at jeg ikke har les den (2008) Kanskje jeg skulle fått med meg begynnelsen. Vurderer Storytell, hører mange bruker det, og er fornøyd. Må sjekke ut... :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har ordnet meg bruker på Storytel, og der er det mye bra lesestoff, både som e-bok og lydbok. Kan anbefales.

      Slett

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)