lørdag 23. november 2013

Takknemlig uke 47


For ett år siden bestemte jeg meg for å lage ei takknemlighetsliste hver uke, der jeg regner opp velsignelsene mine.
Jeg var inspirert av Eva Trillian, og hadde lyst til å fokusere på de positive tingene i hverdagen, som man kanskje ikke legger merke til eller verdsetter midt i alt som foregår.
Det har vært nyttig med disse oppsummeringene for meg selv. 
Nå er det to uker siden sist jeg laget liste. De siste ukene har vært travle og jeg har levd litt i min egen boble, med eksamensforberedelser i kunst- og håndverk. Når jeg er i kreative prosesser, blir resten av verden litt fjern og kommer i annen rekke, men nå nærmer jeg meg ferdig, og jeg blir forhåpentligvis mer sosial igjen... 
Lista mi for de to siste ukene ser sånn ut:


761. Testing av trykketeknikker, igjen og igjen. Og igjen.
762. Sangøvelser. Julesanger under innøving
763. Strikke og hekle julegaver
764. Kleppsuppekveld hos mamma
765. Tilfredsstillelsen ved å få til et tresnitt :-D
766. Tid med ungdommene på ungdomsklubben
767. Respons på noe man sier; positiv diskusjon
768. Spenningen når man tar strikketøy ut av vaskemaskina; er det riktig tovet?
769. Begynne skriftlig-arbeidet man har gruet litt til.
770. Se at det man mente var en god idé, faktisk er det
771. Kose seg med Yatzy-spill når ekstremværet får strømmen til å forsvinne. Da er det kjekt med fyr i ovnen og levende lys
772. En litt dårlig start på dagen kan resultere i en god dag
773. Ta fatt på et nytt prosjekt, og oppleve at man får til det man trodde var vanskelig
774. Vaske stuevinduer etter stormen
775. Oppleve flyt i skriving av fagoppgave. En herlig opplevelse! Minuset er at det blir en del redigering etterpå - teksten blir for lang... 
776. Feire at mellomste sønn fyller år!
777. Foreldre som tar seg en Harry-tur til "grannerna" er supert! Ny forsyning med hushållsost og grønn Zoegas!!
778. Besøk av begge besteforeldreparene for litt bursdagsfeiring. 19-åringen var fornøyd med både pizza og ostekake
779. En pappa som stiller opp som sjåfør, når nøden er størst og føret er dårlig...
780. Følelsen når man har fullført noe man lager for andre...


Lurer på om døgnene får nok timer de neste par ukene? 
Det er litt mye på programmet...

2 kommentarer:

  1. Det är inte alltid man hinner/orkar/har lust ... och det är ju inget fel i det. När något känns tvunget, DÅ är det något fel ;)
    Hoppas din vardag lugnar ner sig så du hinner njuta av tiden innan jul!

    SvarSlett
  2. Jeg ha også prøvd noe lignende. Og det hadde virkelig en positiv effekt. Men jeg gjorde "prosjektet" litt enklere ved at jeg skrev ned tre ting jeg var takknemlig for hver kveld. Effekten var jo positiv fokusering. Det er viktig! Men så er det også viktig å ta pause fra slike lister iblant, slik at en ikke styres fullstendig av dem F.eks går det an å tenke positive tanker når en går seg en tur...

    SvarSlett

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)