tirsdag 2. juli 2013

Utfording - The big books tag

Den 19. juni ble jeg utfordret av Tine til å være med på:


Utfordringen går ut på å nevne de 5 tykkeste bøkene man har i bokhylla, som man har lest. I tillegg skal man fortelle hvilke to tykke bøker som står og venter på å bli lest.

Jeg reiste på ferie da utfordringen kom, og derfor bestemte jeg meg for å vente med å lage et innlegg, til jeg kom hjem. Nå er jeg vel hjemme, og i dag har jeg "bokdag". Har skrevet et par innlegg om bøker jeg har lest det siste, og i tillegg har jeg laget meg ei liste over de bøkene i bokhylla som jeg ikke har lest.(Der står det ca. 40 uleste bøker - burde jeg gi meg selv innkjøpsstopp, tro?)

Nok om det - tilbake til utfordringen.

5 tykke bøker som jeg har lest:
1) Sigrid-trilogien av Vera Henriksen; Sølvhammeren, Jærtegn og Helgenkongen
En favoritt fra ungdommen, som jeg skrev særoppgave om på videregående. Har jo litt å si at hovedpersonen har samme navn som meg. ;-) Alle bøkene samlet i ei bok - 777 sider

2)Snorre Sturlasson Kongesagaer
Islandske sagaer på sitt originale beste! 735 sider

3)Harry Potter og dødstalismanene av J. K. Rowling
Behøver vel ingen nærmere presentasjon. Har lest alle Harry Potter-bøkene mange ganger, første gangen da eldste sønnen ble bitt av basillen. 681 sider

4) Den glemte hagen av Kate Morton
Ei vakker bok jeg koste meg med, og nøt hver eneste av de 588 sidene. Jeg har også lest Tilbake til Riverton av samme forfatter - den er på 507 sider


5) Jeg tar med den boka jeg holder på med nå, og er halvveis i; Anna Karenina av Lev. Tolstoj.
Love it! En skikkelig murstein av en russisk klassiker. Med alle delene(8) og bindene(3) er den på 938 sider. 











De to tykkeste bøkene som står i hylla mi, som jeg har planer om å lese:
En svunnen tid av Kate Morton, 624 sider
Paganinikontrakten av Lars Kepler, 512 sider


Har inntrykk av at ganske mange har gjennomført denne utfordringen, så jeg utfordrer ingen videre - men de som ikke har gjort det og har lyst, kan gjerne skrive om de tykkeste bøkene de har lest.

1 kommentar:

  1. Så bra at du tok utfordringen. Det er kun Kate Morton jeg har lest av mursteinene dine. Du kan glede deg til Kepler, den er spennende den!

    SvarSlett

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)