onsdag 8. oktober 2014

Bøker lest i 2014; #48

Bok #48 i år ble
EN MAN SOM HETER OVE
av Fredrik Backman

Og nei, jeg har ikke skrevet tittelen feil - jeg leste nemlig boka på svensk.

Dette var ei bok jeg hadde hatt stående i bokhylla ei stund på vent, og jeg forventet meg ei humoristisk bok.
Det fikk jeg også. Pluss mye, mye mer.

Irriterende Ove, som gjør alt han kan for å gjøre livet surt for både seg selv og andre, som har hatt en vanskelig oppvekst og som har mistet den han var aller mest glad i. Ove, som ikke helt vet hvordan man forholder seg til andre mennesker, men som i grunnen har mye å gi. Det sitter bare litt langt inne.

Dette var ei hjertevarm bok, som både fikk meg til å le, bli lettere irritert og til å gråte en skvett attpå.
En av de beste i år - faktisk kanskje den aller beste.
Så langt.

ANBEFALES på det varmeste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)